fredag den 30. marts 2012

The back road to Barmera

Solar panels i solnedgangen.
SMUKT. 



Har haft et par dage med en form for skriveblokade. I mit hoved har ordene også haft problemer med at finde deres plads.
Er ved at være ligeglad med sproglige udfordringer. Nu giver jeg ikke op overfor svære sætninger, kaster mig bare ud i dem, håber at nogen kan færdiggøre den for mig, hvis jeg mangler ordene.Vil også gerne være et snakkehoved på engelsk. Gad vide, hvordan man bedst udvider sit ordforråd? Jeg husker ingen nye ord, med mindre de giver mening. For eksempel kan jeg aldrig huske, hvad pædagogik og andre nyttige småord oversættes til, men stillads er altså scaffold.. 

Morgenmad. Er faldet lidt af på helsetrippet efter jeg opdagede, at ingen kilo raslede af mig, selvom jeg droppede alle søde sager, fed mad og snask. Fish n’Chips er åbenbart også obliatorisk, og til min store forfærdelse smager full cream milk bare meget bedre end det tyndere. Spiser dog stadig fuldkornsmüesli til, er ikke faldet i soft drink-fælden og har flittigt passet min BodyBalance class hver onsdag.

Change of plans. Franske fyre meddelte i sidste uge, at deres rejseplaner desværre var ændrede. Kathi (den tyske medicinstuderende) og jeg har været på jagt igen, men indtil videre uden det store held – alle tager afsted i denne weekend, og Kathi afslutter ikke sit klinikforløb før næste fredag. Jeg derimod har afsluttet i dag. Kage til afdelingens sygeplejersker, jeg knap nok har set, en dag på vejen med diabetessygeplejersken. Underlig mavefornemmelse over allerede at have gennemført 9 ugers klinik allerede. Udover dét, skøn mavefornemmelse.. Nå ja, jeg har annulleret min busbillet hjem til Adelaide (første skridt på immigrationsvejen), synes selv, det er en meget cool og spontan handling (selvom planlagt i en uges tid før fuldført), der åbner for nye eventyr.

Mildura, der jo altså er i en anden stat. Broken Hill er vel lidt ligesom Cooper Pedy, bare uden jordhulerne.. Nah. Men jeg bliver nok i Riverland. Resten af mit liv. Hvis immigrationsmyndighederne er med på den. Mit visum udløber 28. april. Flybilletten er d.16. april. Nevermind that. De finder mig sikkert aldrig herude.

Der er mange folk med diabetes herude. Især i Barmera. Og aboriginals med helbredsproblemer..

I MORGEN SKAL VI BOWLE OG JEG ELSKER AUSTRALIEN! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar