onsdag den 7. marts 2012

send mere overskud

Klokken er 11.57 pm. Jeg er godt placeret under lilla dyne, ser dansk tv paa Patty's baerbare, tjekker facebook og mails, selvom det er alt for sent, og jeg burde sove tungt nu.

Der sker meget, og det er godt. Jeg kan bare ikke rigtig foelge med. Samtidig med, at jeg skal forsoege at tale engelsk flydende, hvilket volder mig irriterende problemer, fordi jeg hele tiden hoerer mig selv snakke med en grim, dansk accent, er jeg paa anden uge uden fast vagtplan og paa en maade bare med paa en kigger, naar sygeplejersker, jordemoedre, paramedicinere, laeger og hvad har vi, arbejder, og jeg proever at reflektere over kulturelle, oekonomiske og sundhedsmaessige forskelle, vaere andenaars- og ikke andenrangsstuderende og naa mine laeringsmaal... Hm.

I aftes var jeg ude at koere med en vindruehoestemaskine - fed oplevelse, og lige noget for mit landmandshjerte. 2,3 km/t, 300 meter lange raekker af vinplanter, staerke og standhaftige, 3 ton druer pr raekke, 700 liter vin pr. ton....
Hvem ved, maaske har jeg vaeret med til at hoeste frugten til Jacobs Creek aargang 2012, solgt i SuperBrugsen til 59 kroner om 3 aar... 



Havde Buddy Holly flashback paa det lokale diskotek i loerdags, toemmermaend paa terassen soendag, deltog i foedsel tirsdag og var med ambulancefolkene paa tur i eftermiddags. Er godt brugt.

Godnat. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar