søndag den 1. april 2012

...

Australien burde ikke oversættes til dansk. Det er fjollet, at vi ikke kan sige landenavne på deres originalsprog. 


Er ved at blive ret skrap til ikke at tænke på min mislykkede slankekur og i stedet nyde livet. I går fik jeg pommes frites, dåsespaghetti og øl. Chokolade til morgenmad, is til frokost. 


Et par fast food-måltider fra eller til.. Så længe de er billige, gør det vel ikke så meget..


Kæmpestort tak til Patty, der virkelig har passet så godt på mig og stadig sørger for, at jeg aldrig er ensom og tager mig til Adelaide i morgen og alle mulige steder og det eneste, jeg skal gøre, er at plukke lidt æbler og bage lidt kage.. 


Landlivet er virkelig hvad jeg har drømt om. Bliver især bekræftet i det når jeg ser billeder fra voldelige Århusdemonstrationer i australske nyheder. Puha. 


Og jeg beundrer dygtige håndværkere herude. 


Jeg har opnået det planlagte læringsudbytte og bestået mit modul 6.. Halvvejs sygeplejerske i min unge alder - beundringsværdigt! 


Får gåsehud af at tænke på, at jeg snart skal hjem. Væk fra vintertid, mod sommertid. 


Langtfra på vej til Melbourne, og så alligevel.. Fra Mildura, der er halvanden times kørsel herfra, er det kun halvanden time i fly og 120 dollars. Det lyder ret holdbart. 


Set i bakspejlet var det virkelig fjollet, jeg havde al den hjemve den første uge. 


Det bliver nogle hårde dage med store beslutninger at træffe. Holder min økonomi eksempelvis overhovedet til den tur til Alice Springs? Jeg tror det ikke. Faktisk skal jeg slet ikke afsted. I stedet bliver jeg her lidt endnu, over påsken, tager på camping ved floden og hygger mig med alle dem, jeg bliver nødt til at forlade i næste uge, for at tage til Melbourne. Måske jeg alligvel når Great Ocean Road. 


Hele min hjerne knager desuden for at finde en "sådan kan du blive i Renmark-området permanent"-løsning.. 


Men jeg havde faktisk for første gang i 4 uger et kort øjeblik en lillebitte følelse af at glæde mig til at komme hjem.. 

Jeg kom nemlig til at tænke på den danske sommer. Og carpe diem. 


Er ved at skrive evalueringsrapport om mit studieophold. Har svært ved at være professionel.  


Ligeglad med, at der er langt til havet herfra.. 


For floden gør et godt stykke arbejde. 


Riverland, I will miss you!! 


Er bare lidt glad for, at jeg kommer hjem til nogen, der savner mig. 


Skønt det ville være bedre, hvis de kom herned...


... og jeg kommer alligevel tilbage igen om ikke så længe. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar