mandag den 27. februar 2012

Den dag jeg moedte Patty...

... var en temmelig tilfaeldig mandag i februar. Jeg havde haft orienteringssession paa Berri Hospital fra 9-14.30 og var helt udkoert. Jeg slap dog ikke fra at tilbringe halvanden time mere paa hospitalet (der kun har en stor afdeling med alskens patienter og foedestuer, og saa OP og skade/modtagelse) og moedte en haandfuld af de sygeplejersker, jeg skal arbejde sammen med de naeste 5 ugers tid. 

En af dem hedder Patty Allan og er det mest gaestfri menneske, jeg nogensinde har moedt. Efter 3 minutters smaasludren inviterede hun mig med til Body Vive-fitnesssession og foreslog derefter, at jeg bare tog hjem til hende bagefter til aftensmad, og jeg kunne da ligesaa godt overnatte, hun har saa mange gaestevaerelser, fordi begge boern er floejet fra reden, saa no worries, og i morgen kunne vi arbejde sammen i aftenvagt, men inden da lufte hund (en slags ulv, der er lige saa hoej som mig), svoemme en tur i poolen og tage paa indkoeb, saa jeg kan faa fyldt mit (HELT EGET!) koeleskab op. Jamen, siger man nej til saadan nogle tilbud? Derfor sover jeg med dyne i nat, for det plejer hendes datter at goere. NICE! Og laenge i morgen. De naeste par uger har hun mange planer for, hvad vi skal i vores fritid, vingaarde, vindruehoest, vandski og husbaad paa floden, lokal sightseeing, emufarm og meget andet. Om 3 uger faar jeg selskab af to amerikanske studerende ogsaa.


Vejret er ikke fantastisk. I dag har det oesregnet, men jeg synes afkoeling er udemaerket, og de lokale graesplaener er vilde med dryppen. Jeg har faaet fortalt, at hvis det havde vaeret for to aar siden, var samtlige Berris indbyggere loebet udenfor i badetoej, stukket tungen ud og danset rundt paa gaderne, hvis himlen aabnede sig. Jeg klager ikke over noget som helst. Slet ikke min nye, gratis bolig, der faktisk er en hel lejlighed med det hele inklusive et tv, hvor jeg kan plugge min harddisk til og se film. Ikke at der er tid til den slags, men luksurioest er det. 

Noget andet, der var luksus, var min ankomst til Berri i gaar. Jeg blev, efter knap 4 timers bustur nordoestpaa hentet paa stationen, der ligger flot ned til Murray River (en rigtig australsk flod med doede traestammer, karper og mudder), af the Director of Nursing & Midwifery paa hospitalet. Sally, hedder hun, og er nok ligesaa gaestfri som Patty. Ud over at tage mig paa indkoeb, hjaelpe mig med indlogering og praktiske sager, inviterede hun paa aftensmad, spa og kold (meget lokal) hvidvin, og ikke mindst gratis vaskemaskine- og internetadgang samt godt selskab hele dagen. Jeg var begejstret over Berri allerede da.


Naah, og for at goere det hele lidt bedre faar jeg torsdag meget fornemt besoeg fra Danmark.. Gaet hvem! Ikke Princess Mary... 



I oevrigt et meget internationalt blogindlaeg, det her, uden oe'er, aa'er og ae'er, men jeg er paa Patty's pc. Derfor ingen nye billeder heller. Jeg skal goere mit bedste fremover for at laegge billeder herind, men ellers er de paa Facebook og jeg skal gerne lave et fremvisningsshow, naar jeg kommer hjem :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar